Show simple item record

dc.contributor.authorGERALDI, VINCENT
dc.date.accessioned2025-11-17T08:54:48Z
dc.date.available2025-11-17T08:54:48Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8644
dc.descriptionIn this section, it is hoped that the research will be useful for all interested parties as the final part of the research that has been carried out by the author. On the results of data analysis that has been carried out and will answer the problems that have been previously formulated in accordance with the objectives of this study. In today's era, technology or digitalization is inseparable, the world now uses the internet more often as a medium to do many things. Starting from looking for a lot of information around the world, setting up a business, or looking for jobs. The internet has also become a daily life for many people which has led to interesting ideas such as entrepreneurs using the internet as streaming media, advertisements and promotions in other ways that can reach millions of people. One of the rapid developments is the field of esports. The research object used in this study is the gamers community in Surabaya. The research results show (1) Perception has a significant effect on Digitalization, (2) Interest has a significant effect on Perception, and (3) Perception has a significant effect on Digitalization.en_US
dc.description.abstractPada bagian ini akan dipaparkan penelitian diharapkan berguna bagi semua pihak yang berkepentingan sebagai bagian akhir dari penelitian yang telah dilakukan penulis. Pada hasil analisis data yang telah dilakukan dan akan menjawab permasalahan yang telah dirumuskan sebelumnya sesuai dengan tujuan penelitian ini. Di era sekarang sudah tidak terlepas lagi yang dengan namanya teknologi atau Digitalization, dunia sekarang lebih sering menggunakan internet sebagai media untuk melakukan banyak hal. Mulai dari mencari banyak informasi seluruh dunia, mendirikan sebuah bisnis, maupun mencari lapang pekerjaan. Internet juga sudah menjadi sebuah keseharian bagi banyak orang yang membuat munculnya ide menarik seperti pengusaha yang memanfaatkan internet sebagai media streaming, iklan, maupun promosi dengan cara lainya yang dapat menjangkau jutaan orang. Salah satu perkembangan pesatnya adalah bidang esports. Obyek penelitian yang digunakan dalam penelitian ini yaitu masyarakat gamers yang ada di Surabaya. Hasil Penelitian menunjukan (1) Perception berpengaruh signifikan terhadap Digitalization, (2) Interest berpengaruh signifikan terhadap Perception, dan (3) Perception berpengaruh signifikan terhadap Digitalization.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectDigitalizationen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectInteresten_US
dc.titleANALISA PENGARUH DIGITALIZATION TERHADAP INTEREST MELALUI PERCEPTION TERHADAP ESPORT DI SURABAYAen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim0106011910455


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record