Show simple item record

dc.date.accessioned2025-11-18T05:27:58Z
dc.date.available2025-11-18T05:27:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8647
dc.descriptionThis research is a research about consumer preferences toward O-rate products by collecting questionnaire sample method then data is procesed by conjoint analysis method. The research method that is used is quantitative method. Statement of the problem that is used is descriptive, with the purpose of knowing and analyzing combination attribute that becomes consumer preferences in buying O-Rate t-shirt products. The focus of this research is to look for information related to t-shirt preferences that are liked by O-rate consumer target. Data collection technique in this research uses questionnaire technique (questionnaire). The result of this research that is obtained is there is product innovation that can be useful and help consumers as users. In addition, there is product combination that is most interested and like by respondents, that is, dark color, classic style, light fabric, and loose fit. In the fourth attribute that is used is color, style, fabric, and fit is obtained the most important attribute is the color attribute that is followed by the style attribute then the fabric attribute and the last one is the fit attribute in which the colors that are considered the most important ones are neutral color, classic style, medium fabric, and normal fit.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini adalah suatu penelitian tentang prefrensi konsumen terhadap produk O- rate dengan cara mengumpulkan sample kuisioner lalu data diproses dengan cara analisis conjoin. Metode penelitian yang digunakan adalah metode kuantitatif. Rumusan masalah yang digunakan adalah deskriptif, dengan tujuan mengetahui dan menganalisis kombinasi atribut yang menjadi preferensi konsumen dalam membeli produk t-shirt O-Rate. Fokus penelitian ini ialah untuk mencari informasi terkait preferensi t-shirt yang di sukai oleh target konsumen O- rate. Teknik pengumpulan data pada penelitian ini menggunakan teknik kuesioner (angket). Hasil penelitian ini yang didapatkan adalah terdapat inovasi produk yang dapat bermanfaat dan membantu konsumen sebagai penggunanya. Selain itu, terdapat kombinasi produk yang paling diminati dan disukai oleh responden adalah dark color, classic style, light fabric, dan loose fit. Adapun Pada empat atribut yang digunakan yaitu color, style, fabric, dan fit diperoleh atribut yang paling penting ialah atribut color yang diikuti atribut style lalu atribut fabric dan yang terakhir adalah atribut fit. Di mana warna yang paling dianggap penting ialah neutral color, classic style, medium fabric, dan normal fit.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectpreferensi konsumenen_US
dc.subjectanalisis conjoinen_US
dc.subjectfabricen_US
dc.subjectatributen_US
dc.subjectconsumer preferencesen_US
dc.subjectconjoint analysisen_US
dc.subjectattributeen_US
dc.titleANALISIS ATRIBUT YANG MENJADI PREFERENSI KONSUMEN TERHADAP PRODUK O-RATEen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim10117185
dc.identifier.dosenpembimbingTimotius Febry Christian


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record