Show simple item record

dc.contributor.authorHANSEN, MONICA VIVIAN
dc.date.accessioned2025-11-19T04:23:20Z
dc.date.available2025-11-19T04:23:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8650
dc.descriptionThe purpose of this research is to find out what factors that make consumers do purchase on IPhone products so that purchase decision occurs. Researcher uses 5 variables which are estimated to be factors that form purchase decision on IPhone products. These variables are Luxury, Ecosystem, Product Features, Security, Product Quality. This research is done quantitatively, that is, with factor analysis method. The technique that is used in sampling is by using purposive sampling. Data collection method is by distributing g-form link methode to 119 respondents who are appropriate with the criteria, that is, IPhone users of 12-14 pro max series, age of 18 to 30 years old, men and women. The result of this research, of the five variables that are used, all variables reflect purchase decision on IPhone products that is proved by the value of Luxury factor of 0.935, the Ecosystem factor of 0.958, the Product Feature factor of 0.986, the Safety factor of 0.936, and the Product Quality factor of 0.967.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang membuat konsumen melakukan pembelian pada produk IPhone, sehingga terjadi Keputusan Pembelian. Peneliti menggunakan 5 variabel yang diperkirakan merupakan faktor-faktor yang membentuk Keputusan Pembelian pada produk Iphone. Variabel-variabel tersebut adalah Luxury, Ekosistem, Fitur Produk, Keamanan, Kualitas Produk. Penelitian ini dilaksanakan secara kuantitatif yaitu dengan metode analisis faktor. Teknik yang digunakan dalam pengambilan sampel yaitu dengan menggunakan purposive sampling. Metode pengambilan data yaitu dengan cara membagikan link g-form kepada 119 responden yang sesuai dengan kriteria yaitu pengguna IPhone seri 12-14 pro max, berusia 18-30 tahun, laki-laki dan perempuan. Hasil dari penelitian ini, dari kelima variabel yang digunakan, semua variabel merefleksikan keputusan pembelian pada produk IPhone yang dibuktikan dengan nilai faktor Luxury sebesar 0.935, faktor Ekosistem sebesar 0.958, faktor Fitur produk sebesar 0.986, faktor Keamanan sebesar 0.936, dan faktor Kualitas Produk sebesar 0.967.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUNIVERSITAS CIPUTRA SURABAYAen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectLuxuryen_US
dc.subjectKeamananen_US
dc.subjectEkosistem Fitur Produken_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectLuxury Purchase Decisionen_US
dc.subjectSecurityen_US
dc.subjectEcosystemen_US
dc.subjectProduct Featuresen_US
dc.titleAnalisis Faktor - Faktor yang Membentuk Keputusan Pembelian pada Produk Iphoneen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi61201
dc.identifier.nim0106011910284
dc.identifier.dosenpembimbingDamelina Basauli Tambunan


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record