Show simple item record

dc.contributor.authorMahdi, Muhammad
dc.date.accessioned2025-12-06T11:13:05Z
dc.date.available2025-12-06T11:13:05Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8745
dc.descriptionSocial life is increasing from year to year along with the times and increasingly rapid technological advances, one of which is today, namely the industrial era 4.0. Entering the industrial era 4.0, all aspects of life include digital such as social media which is widely used by the public. One of them is the Instagram social media platform, where Instagram is currently widely used and favored by the public and is known as the king of platforms in terms of engagement, therefore many people create content through Instagram to get attention and engagement from the public, one of which is is Husain Rabbani as a content creator on Instagram who is active in the field of photography where he is quite successful in attracting an audience. To find out more about this problem, research is needed to analyze Husain Rabbani's Instagram strategy in achieving audience engagement. In this study, the type of research used is descriptive qualitative research method. The data collection techniques in this study were through in-depth interviews with informants, document studies, and online data. As well as the validity of the data techniques carried out in this study in the form of source triangulation and method triangulation, as well as results triangulation which includes the results of reviews and agreements with experts. After collecting and analyzing data, it can be concluded that the management of Instagram @rabbanih_'s social media marketing communication as a content creator in the field of photography can run effectively and efficiently in reaching a wider market share or audience by utilizing its communication strategies such as Carousel and Reels. Both are Husain's main strategies in running his content on his Instagram account to attract attention and get engagement from the audience. Carousel as a type of post that includes multiple views or multiple slides in one post that can take advantage of the audience's curiosity to follow the continuation of the information content. And Reels' strategy is in the form of a short video in the form of a portrait with an attractive, unique, simple video display, the delivery is easy to understand, and entertaining so that it makes the audience comfortable to watch until the end. So with these two strategies, Husain Rabbani had a positive impact because his Instagram account @rabbanih_ experienced a high increase in audience engagement in the form of a large number of likes, comments, followers, impressions, profile visits, and others.en_US
dc.description.abstractKehidupan sosial semakin meningkat dari tahun ke tahun seiring perkembangan zaman serta kemajuan teknologi yang semakin pesat, salah satunya di masa kini yaitu era industri 4.0. Memasuki era industri 4.0, segala aspek kehidupan mencakup pada digital seperti media sosial yang banyak digunakan oleh masyarakat. Salah satunya platform media sosial Instagram, yang mana Instagram saat ini banyak digunakan dan digemari masyarakat serta dikenal sebagai rajanya platform dalam hal engagement, maka dengan itu banyak orang-orang yang membuat konten-konten melalui Instagram untuk mendapatkan atensi dan engagement dari publik, salah satunya adalah Husain Rabbani sebagai content creator di Instagram yang aktif di bidang fotografi yang mana ia terbilang berhasil dalam menggaet audiens. Untuk mengetahui lebih dalam terkait masalah ini, maka dibutuhkan penelitian untuk menganalisis strategi pada Instagram Husain Rabbani dalam meraih engagement dari audiens. Pada penelitian ini, jenis penelitian yang digunakan adalah metode penelitian deskriptif kualitatif. Yang mana teknik pengumpulan data pada penelitian ini melalui wawancara yang mendalam dengan para informan, studi dokumen, dan data online. Serta teknik keabsahan data yang dilakukan dalam penelitian ini berupa triangulasi sumber dan triangulasi metode, serta dengan triangulasi hasil yang meliputi hasil review dan persetujuan dengan pakar ahli. Setelah melakukan pengumpulan dan analisis data, dapat disimpulkan bahwa pengelolaan komunikasi pemasaran media sosial Instagram @rabbanih_ sebagai konten kreator di bidang fotografi dapat berjalan secara efektif dan efisien dalam menjangkau pangsa pasar atau audiens-nya lebih luas dengan memanfaatkan strategi strategi komunikasinya seperti Carousel dan Reels. Keduanya merupakan strategi utama Husain dalam menjalankan konten-kontennya di akun Instagram untuk menarik perhatian dan mendapatkan engagement dari para audiens. Carousel sebagai salah satu jenis postingan yang mencakup banyak tampilan atau beberapa slide dalam sekali postingan yang dapat memanfaatkan rasa penasaran audiens untuk mengikuti kelanjutan isi informasinya. Dan strategi Reels yang berupa video singkat berbentuk portrait dengan tampilan video yang menarik, unik, simpel, penyampaiannya yang mudah dipahami, dan menghibur sehingga membuat audiens betah untuk menonton hingga selesai. Maka dengan kedua strategi tersebut menghasilkan dampak yang positif bagi Husain Rabbani karena akun Instagram-nya @rabbanih_ mengalami peningkatan engagement yang tinggi dari audiens berupa banyaknya jumlah like, komentar, pengikut, impression, kunjungan profil, dan lain-lain.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputraen_US
dc.subjectMedia Sosialen_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectCustomer Engagementen_US
dc.subjectKualitatifen_US
dc.titleAnalisis Strategi Instagram @Rabbanih_en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi70201
dc.identifier.nim0506011810050
dc.identifier.dosenpembimbingPatrisia Amanda Pascarina


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record