Show simple item record

dc.contributor.authorJovita, Jesslyn
dc.date.accessioned2021-12-15T06:24:10Z
dc.date.available2021-12-15T06:24:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/3931
dc.descriptionCreativity is very important to be honed, especially during the golden age of children, which is an important moment in the growth of every child which is very dear to miss and is a period that cannot be repeated. However, most parents still do not know the importance of honing children's creativity where they are still in the stage of growth and development, where their creativity needs to be honed as well as filling their children's spare time while at home. The design of this final project is carried out in order to educate the market about the importance of developing or honing children's creativity, so The Petite Project comes with a product, namely the DIY pom-pom kit which already contains tools and materials to make key chains that make it a more practical product without having to. buy tools and materials separately again. Because today many people use social media, the appropriate promotional media is social media to introduce and promote The Petite Project products in the form of a brand campaign. In collecting data for the purposes of writing a final project, the primary data and secondary data extraction method is used, where primary data is obtained through interviews with expert users and extreme users, while secondary data is obtained through literature sources from various books and journals. And the last one is done by distributing an online survey in the form of a Google Form with the aim of testing the design results that have been made to the target audience which will later be useful as criticism and suggestions for brand and product development from The Petite Project. The design results are in the form of a brand campaign to promote products as well as educate the market about the importance of honing children's creativity.en_US
dc.description.abstractKreativitas merupakan hal yang sangat penting untuk diasah terutama pada saat masa-masa golden age anak-anak yang merupakan momen penting dalam pertumbuhan setiap anak yang sangat sayang jika dilewatkan dan merupakan masa yang tidak dapat terulang kembali. Namun sebagian besar orang tua masih belum mengetahui pentingnya mengasah kreativitas anak yang mana mereka masih dalam tahap pertumbuhan dan perkembangan, dimana kreativitas mereka perlu diasah sekaligus mengisi waktu luang anak-anak selama di rumah. Perancangan tugas akhir ini dilakukan dalam rangka mengedukasi market tentang pentingnya mengembangkan atau mengasah kreativitas anak-anak, sehingga The Petite Project hadir dengan produknya yaitu DIY pom-pom kit yang sudah berisi alat dan bahan untuk membuat gantungan kunci yang menjadikannya produk yang lebih praktis tanpa harus membeli alat dan bahan secara terpisah lagi. Dikarenakan zaman sekarang banyak orang yang menggunakan media sosial, maka media promosi yang sesuai adalah media sosial untuk memperkenalkan dan mempromosikan produk The Petite Project yang berupa brand campaign. Dalam mengumpulkan data untuk kepentingan penulisan tugas akhir, maka digunakan metode penggalian data primer dan data sekunder, dimana data primer diperoleh melalui hasil wawancara dengan para expert user dan extreme user, sedangkan data sekunder diperoleh melalui sumber literatur dari berbagai buku dan jurnal yang ada. Dan yang terakhir dilakukan dengan menyebarkan survei online berupa Google Form dengan tujuan uji coba hasil desain yang telah dibuat kepada khalayak sasaran yang nantinya akan berguna sebagai kritik dan saran untuk pengembangan brand dan produk dari The Petite Project. Hasil perancangan berupa brand campaign untuk mempromosikan produk sekaligus mengedukasi market tentang pentingnya mengasah kreativitas anak.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectKerajinan tanganen_US
dc.subjectKreativitasen_US
dc.subjectProduk untuk anaken_US
dc.subjectMedia Promosien_US
dc.subjectMedia Sosialen_US
dc.subjectCraften_US
dc.subjectCreativityen_US
dc.subjectProduct for kidsen_US
dc.subjectPromotion mediaen_US
dc.subjectSocial Mediaen_US
dc.titlePERANCANGAN BRAND CAMPAIGN MELALUI MEDIA SOSIAL UNTUK “THE PETITE PROJECT” SEBAGAI SALAH SATU MEDIA EDUKASI UNTUK MENINGKATKAN KREATIVITAS ANAKen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nidn0731058303
dc.identifier.kodeprodi90241
dc.identifier.nim20317001
dc.identifier.dosenpembimbingMarina Wardaya


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record