Show simple item record

dc.contributor.authorL, Alfreida
dc.date.accessioned2023-11-02T05:45:38Z
dc.date.available2023-11-02T05:45:38Z
dc.date.issued2012-10-29
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/6831
dc.descriptioniv ABSTRACT This study aims to determine Lady Reptile’s consumer preferences of leopard gecko combination attributes that include motive, gender, and age of leopard gecko as well as to determine the most important attribute for Lady Reptile’s consumers in the buying decision process of leopard gecko. The population of the study includes all of Lady Reptile’s consumers who have ma de purchases during the period between 2010 to 2012. Based on the formula of Slovin and purposive sampling technique, the number of samples in this study amounts to 68 respondents following the criteria of the respondents that have ma de a purchase of leopard gecko in Lady Reptile’s during the period between 2010 to 2012 and based in Surabaya. This study uses conjoint analysis consisting three attributes of the leopard gecko as variables. The th ree attributes are motive, gender, and age of leopard gecko. The results of this study indicate that the attributes that become Lady Reptile’s consumer preferences in the buying decision process are sequentially the age of leopard gecko with the level of baby, the motive of leopard gecko with the level of pattern, and the gender of leopard gecko with the level of femaleen_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana preferensi konsumen Lady Reptile terhadap kombinasi atribut leopard gecko yang meliputi motif, jenis kelamin, dan umur leopard gecko serta untuk mengetahui atribut yang paling penting bagi konsumen Lady Reptile dalam proses pengambilan keputusan pembelian leopard gecko . Populasi dalam penelitian ini adalah seluruh konsumen Lady Reptile yang pernah melakukan transaksi pembelian selama periode 2010 – 2012. Berdasarkan rumus Slovin dan teknik purposive sampling , jumlah sampel dalam penelitian ini adalah 68 orang responden dengan kriteria responden pernah melakukan transaksi pembelian leopard gecko di perusahaan Lady Reptile selama periode 2010 – 2012 dan berada di wilayah Surabaya. Penelitian ini menggunakan analisis conjoint dengan tiga atribut dari leopard gecko yang menjadi variabel penelitian. Ketiga atribut tersebut adalah motif, jenis kelamin, dan umur leopard gecko . Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa atribut yang menjadi preferensi konsumen Lady Reptile dalam proses pengambilan keputusan pembelian leopard gecko seca ra berurutan adalah umur leopard gecko dengan level baby , motif leopard gecko dengan level pattern , dan jenis kelamin leopard gecko dengan level betinaen_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra Surabayaen_US
dc.subjectleopard geckoen_US
dc.subjectmotifen_US
dc.subjectjenis kelaminen_US
dc.subjectumuren_US
dc.subjectpreferensien_US
dc.subjectkonsumenen_US
dc.titleATRIBUT YANG MENJADI PERTIMBANGAN KONSUMEN LADY REPTILE DALAM MEMBELI LEOPARD GECKOen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record