Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorJosephine, Christine
dc.date.accessioned2025-12-22T12:29:56Z
dc.date.available2025-12-22T12:29:56Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uc.ac.id/handle/123456789/8781
dc.descriptionThe situation where people in Indonesia have switched to using private vehicles instead of using public transportation, has made many car and motorcycle products from various brands circulating today. Therefore, a spare parts shop is one of the shops needed by the community to take care of their vehicles as well as for car or motorcycle service shop owners. Currently, there are more and more spare parts stores in East Java, including in the city of Surabaya. There is one trusted Toyota, Isuzu, and Daihatsu spare parts store in Surabaya, namely the New Raya Motor store. Even though it is trusted by the community and has a high review value, the New Raya Motor store sometimes still experiences problems in conveying messages or miscommunication between employees, when many customers come at the same time. These problems have an impact, where buyers feel dissatisfied with the services provided. Given these problems, researchers want to know the organizational communication climate that has a role as an intermediary between human resource management and productivity. The researcher used quantitative descriptive method using survey and interview research. The data in the study were obtained by taking a questionnaire. From the results of data analysis that has been obtained, the validity test results obtained are 0.563 and the reliability results obtained are 0.674 so that the research data is declared reliable and valid. From the results of data management, the composite climate values at the middle management level were 4.38 and 4.19 at the lower level management. The highest climate value at middle level management is the value of openness in downward communication. Meanwhile, at the lower level management, the climate value of trust is the highest climate value. From the results obtained, it shows that the New Raya Motor store has a supportive organizational communication climate. Due to the results of the average value of each category the value obtained is close to the value of five from the Likert scale.en_US
dc.description.abstractKeadaan dimana masyarakat di Indonesia telah beralih untuk menggunakan kendaraan pribadi dibandingkan menggunakan kendaraan umum, membuat banyak produk mobil maupun motor dari berbagai merek yang beredar saat ini. Oleh karena itu, toko suku cadang menjadi salah satu toko yang diperlukan oleh masyarakat untuk merawat kendaraannya maupun bagi pemilik toko servis mobil atau motor. Saat ini toko suku cadang semakin banyak dan berkembang di Jawa Timur, termasuk di kota Surabaya. Terdapat satu toko suku cadang Toyota, Isuzu, dan Daihatsu yang terpercaya di Surabaya, yaitu toko New Raya Motor. Walaupun dipercaya oleh masyarakat dan memiliki nilai ulasan yang tinggi, toko New Raya Motor terkadang masih mengalami permasalahan dalam menyampaikan pesan atau miskomunikasi kepada antara karyawan, pada saat banyaknya pelanggan yang datang pada waktu yang bersamaan. Permasalahaan tersebut memberikan dampak, dimana pembeli merasa kurang puas pada pelayanan yang diberikan. Dengan adanya permasalahan tersebut, peneliti ingin mengetahui iklim komunikasi organisasi yang memiliki peran sebagai perantara antara pengelolaan sumber daya manusia dengan produktivitas. Peneliti menggunakan metode deskriptif kuantitatif dengan menggunakan jenis penelitian survei dan wawancara. Data pada penelitian didapatkan dengan pengambilan angket. Dari hasil analisis data yang telah diperoleh, hasil uji validitas yang di dapat merupakan 0,563 dan hasil reliabilitas yang didapatkan adalah 0.674 sehingga data penelitian ini dinyatakan reliabel dan valid. Dari hasil pengelolaan data, nilai iklim komposit yang pada manajemen tingkat menengah merupakan 4,38 dan 4,19 pada manajemen tingkat bawah. Nilai iklim tertinggi pada manajemen tingkat menengah merupakan nilai keterbukaan dalam komunikasi ke bawah. Sedangkan pada manajemen tingkat bawah nilai iklim kepercayaan merupakan nilai iklim tertinggi. Dari hasil yang didapatkan, menunjukkan bahwa toko New Raya Motor memiliki iklim komunikasi organisasi yang suportif. Dikarenakan hasil nilai pada rata-rata setiap kategori nilai yang didapatkan mendekati nilai lima dari skala likert.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Ciputra
dc.subjectOrganisasien_US
dc.subjectFungsi Organisasien_US
dc.subjectKomunikasi Organisasien_US
dc.subjectIklim Komunikasi Organisasien_US
dc.subjectSuku Cadangen_US
dc.titleIklim Komunikasi Organisasi Toko New Raya Motoren_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.kodeprodi70201
dc.identifier.nim0506011810030
dc.identifier.dosenpembimbingHilda Y. Wono


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record